Dag 3; Bezoek aan twee scholen en brandalarm - Reisverslag uit Newham, Verenigd Koninkrijk van Lisa Ruijter - WaarBenJij.nu Dag 3; Bezoek aan twee scholen en brandalarm - Reisverslag uit Newham, Verenigd Koninkrijk van Lisa Ruijter - WaarBenJij.nu

Dag 3; Bezoek aan twee scholen en brandalarm

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

14 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Newham

Goeiemorgen groep 6!!

Gisteren (dinsdag) hebben we een ontzettend druk programma gehad. Na een vroeg ontbijtje met eitjes en toast zijn we met de metro vertrokken richting de eerste school. Na een stukje door de regen te hebben gelopen kwamen we aan bij de William Davies Primary School. Een school die qua grootte vergelijkbaar is met onze school. In plaats van een inleidend praatje van de directeur, wat we op de vorige school wel kregen, werden wij nu rondgeleid in kleine groepjes. Die rondleiding werd verzorgd door de leerlingen van Year 5. Dat is bij ons groep 6, dus dat vond ik wel erg leuk! Zij hebben ons verschillende klassen laten zien en de huisdieren. Ze hadden een aantal vissen verspreid door de school en twee cavia's. Op foto's was ook te zien hoe de leerlingen op de foto gingen met slangen, reuzehagedissen en zelfs een schildpad! De lessen in de hogere groepen waren vergelijkbaar met hetgeen we maandag hebben gezien. Ook hier zaten ze bij klassikale stukken op de grond en hadden de leerlingen whiteboards. De kleuterklassen (die heten Nursery in Engeland) had ik nog niet gezien. Hier hadden ze wel een Nursery en dat was ontzettend leuk om te zien! De klas hing vol met werkjes, maar ook met informatie over de vormen, cijfers en letters. Er was geen stukje muur meer te zien en alles was heel kleurrijk. Ik snap heel goed dat die kinderen allemaal met een blij gezicht rond liepen! Ook hadden de kleuters een eigen speelplaatsje, volledig aangepast op wat kleuters leuk vinden en waar zij het meest van kunnen leren. Een erg leuk moment heb ik gehad met een jongetje van de Nursery, opeens pakte hij mijn hand vast en nam me mee naar het moestuintje op het schoolplein. Hij vertelde mij van alles wat ze met de klas hadden geplant en liet me van alles zien, ontzettend leuk! Na de rondleiding mochten we een assembly bijwonen. In Engeland is het heel gebruikelijk dat alle leerlingen van de school eens per week of eens per dag bij elkaar komen. Hier krijgen zij een verhaal te horen, vertellen leerlingen over bijzondere prestaties die zij geleverd hebben en geven de leerkrachten een boodschap mee aan de leerlingen (wees aardig voor elkaar, houd rekening met elkaar, enz.). Deze week is de week van het Christendom, dus de leerlingen kregen een bijbelverhaal te horen, ditmaal het scheppingsverhaal. Erg interessant om te zien! Hierna hebben we nog even een gesprekje gehad met de directrice om vervolgens snel naar de volgende school te vertrekken.

Na een stuk in de bus, verdwalen en rondjes lopen kwamen we iets te laat aan bij de tweede school, de Ranelagh Primary School. Dit is een enorme school in een heel mooi oud gebouw. Hier hebben wij na een kort inleidend praatje van de directrice een rondleiding door de school gekregen. Deze school was heel erg vergelijkbaar met de school die we maandag hebben bezocht. Wat ik erg leuk vond aan deze school waren alle versieringen door het hele gebouw. Elke paar weken wordt er binnen een ander thema gewerkt en verandert dus ook de volledige inrichting van de school. Op de foto's kun je goed zien hoe dit eruitziet. Wat ik ook erg leuk vond om te zien was dat in elke klas elke leerling een eigen laptop of Ipad had. Zij kregen dus ook les in programma's als Excel, erg leuk om te zien.

Rond een uur of vier kwamen we weer terug in het hostel en hebben we even geslapen en rustig aan gedaan. 'S avonds zijn we met een deel van de groep uit eten gegaan en hebben we thuis nog met zijn allen in de woonkamer zitten kletsen. Vandaag (woensdag) zijn we vrij, dus gaan we Londen in. Iedereen verheugde zich erop even uit te kunnen slapen, maar helaas... Om kwart over zeven schrok ik gillend wakker van een keihard brandalarm! Eigenlijk moest ik mijn spullen laten liggen, maar ik heb toch snel mijn portemonnee en telefoon gepakt en ben naar buiten gaan. Bleek dat onze begeleider (Marcel) lekker warm heeft staan douchen. Zodra hij zijn douchedeur opendeed en alle stoom naar buiten kwam ging het alarm af! Ach, ik heb in ieder geval rustig naar jullie kunnen schrijven.

Vandaag dus richting Londen, dingen bekijken, winkelen en misschien naar een musical. Ontzettend veel zin in, dus ook hier zal zeker weer een verslagje van komen met een berg foto's!!

Groetjes,
Juf Lisa

  • 16 Mei 2014 - 14:46

    Groep 6:

    Beste juf Lisa, Het zijn heel verhalen maar we hebben genoten van je foto's...

    Vragen van de kids:
    Hoe oud zijn de kinderen in de klas
    Hoe gaat het met de mindmaps?
    Van XAvier: heb je mijn smints?

    groetjes groep 6, want wij gaan lekker naar huis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Via deze weg wil ik jullie op de hoogte houden van de leuke en interessante dingen die ik deze week meemaak in Newham en Londen! Enjoy!

Actief sinds 12 Mei 2014
Verslag gelezen: 910
Totaal aantal bezoekers 5161

Voorgaande reizen:

11 Mei 2014 - 16 Mei 2014

Studyvisit Newham

Landen bezocht: