Dag 1/2; De reis en eerste schoolbezoek - Reisverslag uit Newham, Verenigd Koninkrijk van Lisa Ruijter - WaarBenJij.nu Dag 1/2; De reis en eerste schoolbezoek - Reisverslag uit Newham, Verenigd Koninkrijk van Lisa Ruijter - WaarBenJij.nu

Dag 1/2; De reis en eerste schoolbezoek

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa

12 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Newham

Hallo groep 6!

Gisteren heb ik vooral een erg lange en vermoeiende reis gehad, dus vandaar dat ik nu twee dagen in één blog schrijf!

Gisteren (zondag) stond ik al om half acht naast mijn bedje, zodat ik nog rustig mijn laatste spullen in kon pakken voor de reis. Om kwart voor elf had ik afgesproken met één van onze twee begeleiders (Henriëtte) en twee klasgenoten bij het station in Maastricht. De man van Henriëtte heeft ons vervolgens met de auto naar het vliegveld van Keulen gebracht, ideaal! Daar aangekomen was het wachten op de rest van de groep en al snel konden we door de douane. Bemand met een broodje van de Subway stapten we om kwart voor drie in het vliegtuig en al snel hingen we boven het Kanaal. Slechts een uurtje later waren we alweer geland en ook de koffers hadden we snel bemachtigd. Toen begon de echte vermoeiende uitdaging, de metro's... Degenen van jullie die wel eens in Londen zijn geweest weten dat je ontzettend veel kanten op kan met die metro! Na heel lang zoeken, heel veel gesleep met koffers (trap op, trap af) en een aantal keer verkeerd lopen, zijn we bij het hostel aangekomen om vervolgens snel wat te eten en het bed in te duiken. Morgen weer vroeg op voor het eerste schoolbezoek!

Vandaag (maandag) zijn we om zeven uur opgestaan, hebben we ontbeten met wentelteefjes en zijn we in de rode dubbeldekkerbus gestapt naar de eerste school. Dit was de Godwin Junior School, een basisschool voor leerlingen van 7 tot 11 jaar. Dit is een school die iets groter is dan onze school, maar slechts tien procent van de kinderen daar was Brits! De rest van de kinderen kwam uit alle uithoeken van de wereld. De oudste leerlingen zijn deze week bezig met de SAT, vergelijkbaar met de CITO-toets van groep 8, dus we moesten erg stil zijn. Na een kort inleidend praatje kregen we een rondleiding door de school. Eerst liepen we langs de drie Year 3 klassen, dit zijn leerlingen van 7 of 8 jaar. En die waren met breuken bezig! En dan niet 1/2 of 1/4, neeee, meteen 5/8 of 3/16!!! Dat was meteen cultuurshock nummer 1!! Wij doen dat nog niet in groep 4! Vervolgens liepen we langs de klassen van Year 4. Hier mocht ik blijven kijken en werken met groepjes kinderen. Zij zitten daar ook gezellig in groepjes te werken, net als bij ons, maar met één heel groot verschil. Iedere klas heeft dezelfde vloer als wij hebben, maar één hoek van de klas is vloerbedekking. Bij de klassikale uitleg zitten zij niet aan hun tafeltjes, maar zitten zij op de vloerbedekking op de grond!! Ook hebben alle leerlingen een klein whiteboard met een stift. Zo hoeven ze geen kladblaadjes te gebruiken en kunnen ze alles uitvegen, super handig!!! In de pauze zijn we wezen kijken in de kantine. Iedere dag krijgen de kinderen daar een warme lunch. Ik heb een paar foto's toegevoegd van het menu en het eten, ik was stiekem wel jaloers! Het laatste wat mij opviel op deze school was dat de kinderen geen schooluniform droegen. Het klinkt misschien heel gek, maar ik dacht dat op alle Britse scholen een uniform werd gedragen, niet dus! Ik heb hiernaar gevraagd en deze school was inderdaad een uitzondering. De meeste scholen hebben een schooluniform. Ik hoop dat ik dat de komende dagen nog ga zien, zodat ik daar nog foto's van op kan sturen!

Morgen (dinsdag) gaan we twee scholen bezoeken, dus een erg drukke dag.. Ik hou jullie op de hoogte!!

Groetjes,
Juf Lisa

  • 16 Mei 2014 - 16:01

    Selina Uit Groep 6 :-):

    hallo lisa,

    hoe gaat het in Engeland? zo te zien is het eten daar wel pluis :-) . zal wel een lange reis geweest zijn! hoeveel uur heb je in het vliegtuig gezeten? volgens mij ook geen kale muren daar..... wat vind je eigenlijk van de kinderen daar? welke klassen ben je eigenlijk allemaal al geweest? en je bent beroemt je dagboek is al 57 bekeken! :-) heb je de mindmaps al gedaan? zo ja wat vonden ze ervan en als het antwoord nee is wanneer ga je het doen?

    ik wilde even weten hoe het ging doei Lisa! groetjes uit Nederland!!!! van Selina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Via deze weg wil ik jullie op de hoogte houden van de leuke en interessante dingen die ik deze week meemaak in Newham en Londen! Enjoy!

Actief sinds 12 Mei 2014
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 5158

Voorgaande reizen:

11 Mei 2014 - 16 Mei 2014

Studyvisit Newham

Landen bezocht: